【媒體報導】2018年10月31日NPV慈善人狗野外定向比賽 上屆冠軍專訪:狗狗係團隊嘅一份子!

撰文:

2018-10-31 10:51

最後更新日期:2018-10-31 15:33
秋天最適合帶狗狗郊遊,如果覺得行山過於沉悶,不妨帶狗狗一起參與戶外活動,例如非牟利獸醫服務協會(NPV)即將舉辦的「慈善人狗野外定向」比賽。今年是NPV第三年舉辦比賽,過往兩年都吸引了不少寵主帶同愛犬參與。《香港01》這次邀請到去年比賽冠軍Queenie Soo分享獲勝心得,供有興趣參與比賽的朋友參考。
人狗野外定向跟一般野外定向有什麼不同呢?(照片由受訪者提供)
去年,前野外定向香港代表隊成員Queenie Soo帶著一歲半的邊界牧羊犬Colly參加NPV X KAKATO 慈善人狗野外定向比賽2017,並成功奪得冠軍的寶座。Queenie接受《香港01》訪問時指出,「我好鍾意參加野外定向,我覺得野外定向就好似我生命的一部份。當我留意到NPV舉辦活動,於是帶Colly一齊報名參加。仲邀請咗細佬、細妹一齊參與。」
Queenie與弟妹帶著愛犬Colly參與比賽。(相片由NPV提供)

狗狗成為動力

Queenie當日花了43分鐘便完成比賽,贏得冠軍寶座。雖然她有豐富野外定向經驗,不過去年還是首次帶著狗狗比賽,她覺得Colly同樣是團隊的一份子,要大家互相合作才能取勝。Queenie認為Colly最大功勞是什麼呢?她說:「佢行樓梯行得好快,我本身行樓梯都好慢,不過佢會拉住我地一齊跑,帶快咗我地全隊。」

「我覺得佢好勝心都幾強,如果有人過左我地頭,佢就會加速,一定要行喺人地前面,唔鍾喺人後面。」她笑說,以前參加野外定向都以享受過程為主,甚少會那麼拼命地要向前衝。「佢就好似一個動力,帶住我哋跑快啲。」

Colly帶領著大家衝向終點。(相片由受訪者提供)

賽前準備功夫

比賽當日,主人需要帶狗狗穿梭賽區,以最快的速度順序到訪大會預先設置好的控制點,所以體力的消耗較大。Queenie建議主人可以預先帶狗狗跑步,讓牠的身體和心理都有所準備,她表示,不同體型犬隻的體能都有差異,所以主人應視乎狗狗的狀態而繼續,切勿勉強牠們比賽。

Queenie平日經常帶Colly到郊外跑步,而且弟妹都是港隊運動員,有充足的鍛鍊,比賽時更得心應手,她分享道「我逢星期三、星期日都會帶Colly去彭福公園跑步,所以佢本身都有運動嘅習慣,而我無特別為比賽練習。」

主人需要帶狗完成指定測試。(相片由NPV提供)

準備充足的水

「人或者可以唔飲水,但狗絕對唔可以唔飲水,所以要定期畀水佢飲。」Queenie指狗狗不懂得用言語表達自己的想法,牠在戶外奔跑,有機會因炎熱而中暑,因此主人必須帶備充足的飲用水。「我哋基本上淨係帶咗水同狗零食。」

Queenie為何帶備狗零食呢?原來比賽途中亦設有不同的小測試,例如主人要帶狗狗繞過場地設置的雪糕筒,Queenie指出,「每隻狗鍾意嘅野都唔同,所以主人可以睇下狗仔有咩興趣,譬如有啲狗鍾意波,主人就帶個波去引佢做某啲動作。好似Colly超鍾意食嘢,我就拎住零食引佢兜過雪糕筒。」

新手必讀指南

今年的比賽場地設於大欖郊野公園麥理浩徑第九路段,比賽路線部份可能需要離開人行路進入路旁樹林內。部份參賽者可能從未接觸野外定向比賽,Queenie分享注意事項時指出:「如果係初學者,唔熟悉地方地形的話,應該盡量避免行捷徑,例如走入叢林,應該選擇行大路(例如行山徑),會較安全同快捷。」

她更叮囑主人要為狗狗繫上拖繩,「就算狗狗好聽話,全程都一定要拖繩。因為狗狗可能未必上慣山,有機會係唔熟悉嘅地方周圍走。尤其係今年比賽喺牛寮,賽區有好多空曠嘅樹林,萬一狗狗入咗樹林,搵唔返就大件事。」

PV X Kakato 第三屆香港慈善人狗野外定向2018

日期:二零一八年十二月九日(星期日)
時間:早上十時至下午四時半
地點:大欖牛寮(扶輪公園)

報名截止日期:2018年11月20日晚上23:59

文章連結: https://bit.ly/2QbEyXD